Webteksten: wervende en winnende woorden
Goede webteksten = meer winst
Als je het mij vraagt, zijn van alle teksten, die jij als ondernemer hebt, je webteksten by far de belangrijkste.
Ik zeg niks schokkends als ik zeg, dat een website wordt gezien als jouw online visitekaartje.
Een visitekaartje waarmee je slapend rijk kan worden, àls je het goed doet. Aangezien jouw website 24/7 bereikbaar is, kan het maar zo zijn, dat middenin de nacht om 03:00u een bezoeker, die niet kan slapen, een betaalde klant wordt (katsjing kassa).
Niet meer dan terecht om daar als ondernemer voldoende aandacht en tijd aan te besteden.
En toch blijkt dat dit hét ondergeschoven kindje van het ondernemerschap is. Andere keuzes worden gemaakt, ‘die teksten komen wel, er staat nu in elk geval iets’.
Heb jij ook een andere keuze gemaakt en is dit herkenbaar:
of
Zonde, maar geef nu maar gauw die pen aan mij, want ik zorg dat wazig en wollig plaatsmaken voor helder, krachtig en lekker leesbaar.
Wist jij dat 79% van de lezers online teksten alleen maar scant. En dat van alle content, ‘maar’ 20% echt gelezen wordt.
Niet erg hoog en daarom goed om te weten bij het schrijven van je tekst, zodat deze:
Cut the crap… en clichés
Webteksten, die kansen en klanten aantrekken, zijn geschreven met een doordachte structuur en de juiste woorden. Altijd gericht op de lezer, jouw doelgroep.
Alleen met de juiste taal, trek je de juiste klanten aan.
Maak je teksten vrij van jeukerig jargon en maak korte metten met clichés.
Dus niet zeggen ‘Welkom’ (lijkt me logisch) op je Home-page of woorden als ‘Klantvriendelijk’, ‘betrouwbaar’ en ‘ontzorgen’ gebruiken (rode vlekken alarm).
De teksten die ik voor je schrijf, voldoen aan al deze criteria: duidelijk en lekker leesbaar met onopvallende SEO.
Ook als jouw expertise ingewikkeld of complex is, zal ik mijn tanden in dit onderwerp zetten om vervolgens pas los te laten als alles mij helder is.
Vervolgens vertaal ik dit naar een lekker leesbare, maar inhoudelijk sterk en overtuigende foutloze tekst.
Altijd in jouw eigen unieke ‘stem’, passend bij jouw onderneming, alsof je het zelf hebt geschreven.
Waarbij ik zal bewijzen dat zakelijke en professioneel absoluut niet hetzelfde is als saai, onbegrijpelijk en formeel.
Over Ons - pagina
Maak het persoonlijk
Mensen kijken en bekijken, is wat iedereen graag doet.
Lekker toch, om al nippend aan je drankje op een terras de mensen die voorbij komen, ongegeneerd te bekijken? En stiekem ‘bij de kapper’ verslinden wij de roddelbladen.
Niet zo gek dus dat de ‘Over Ons'-Pagina na de Home-page één van de meest gelezen pagina’s van een website is.
Van nature willen wij mensen ons verbonden voelen met een ander, onszelf herkennen in andermans verhalen en ervaringen.
Zoekend naar die verbinding, zal jouw websitebezoeker ook naar jouw ‘Over Ons’- pagina gaan, omdat ze meer willen weten over de personen achter de dienst of het product.
Een superbelangrijke pagina dus waar kansen liggen, benut ze!
Alleen lijkt het schrijven van deze pagina makkelijker dan het is. Want wat deel je wel en wat niet en hoe?
Deze meest gelezen pagina is ook dan ook de meest gevreesde pagina om te schrijven door ondernemers.
Je lezer is op deze pagina, omdat hij meer van de persoon achter de dienst wil weten en overtuigd wil worden van jouw expertise.
Speel subtiel in op de vragen en verwachtingen, die je lezer heeft.
Geef je lezer het idee dat je zijn gedachten kan lezen. En wanneer je dit combineert met jouw eigen verhaal, voelen mensen voelen zich gehoord en herkennen zij zich in jouw verhaal. De magie van een klik.
Vertel een verhaal
Oh en lepel dan niet heel saai en droog allerlei feitjes in chronologische volgorde op, maar vertel een verhaal (storytelling). Niet te Privé of Story smeuïg natuurlijk, zorg wel dat het relevant blijft voor jouw lezer.
Laat ze inzien dat jij de aangewezen persoon bent voor hun probleem. Bouw dat vertrouwen op.
De Over Ons pagina is de pagina, waar jij je bezoeker:
En met het inzetten van storytelling, zodat deze leest als een goed, herkenbaar en fijn verhaal, zorg ik dat die verbinding wordt gemaakt.
Salespagina
Salespagina’s schrijven vind ik een feestje.
Want een goede salespagina leidt jij jouw lezer naar een aankoop en dat doe je volgens een heel fijn gestructureerd stappenplan.
Een strak en goed doordacht opgebouwd stappenplan, zodat jouw klant na het lezen van deze pagina, niet weet hoe snel hij jouw product moet kopen of dienst wil afnemen.
Een goede salespagina is niets meer niets minder dan de verkooppagina.
Deze pagina heeft ook maar één einddoel: het verkopen van jouw product of dienst.
Dat betekent dat jouw lezer ook maar één doel mag hebben. En dat doel is het overgaan tot actie: het kopen van jouw product of dienst.
Maar verkopen via een tekst is nog knap lastig.
Online je product verkopen, zonder pusherig over te komen, vinden ondernemers vaak lastig en ook zelfs spannend.
Ook hiervoor heb je schitterende structuren en modellen die je daarbij kunnen helpen.
En laat ik nu gek zijn op structuur. Sterker nog structuur is voor mij een eerste levensbehoefte, maar dat terzijde.
Bouw ook hier het vertrouwen op. Want misschien verwacht je het niet, maar ook bij je salespagina is persoonlijkheid superbelangrijk.
En jezelf overschreeuwen is daarbij absoluut niet nodig, jezelf blijven wel.
Verkopen zonder te verkopen, dat is de sleutel tot succes.
Liever niet zelf sleutelen?
Ik schrijf voor jou een converterende knaller van een Salespagina, zodat jouw lezers gelijk helemaal enthousiast zijn en zonder twijfel jouw product of dienst willen kopen.
Nu meteen!